Inventarisatie
De juiste beslissingen nemen die passen binnen het budget en de planning. Met onze gedetailleerde inventarisatie leg je de perfecte basis voor offerteaanvragen, aanbestedingen en onderhouds- en verduurzamingsprojecten.

Wat is het?
Een gedetailleerd overzicht van schades en gebreken
Duurzaam vastgoedonderhoud binnen budget en planning. Met minimale overlast voor bewoners. Dat is natuurlijk het doel voor iedere woningcorporatie, onderhoudsbedrijf of VvE-beheerder. Met de grondige inventarisatie van Repair Care kun je daarop vertrouwen. We inspecteren elk kozijn en iedere verbinding grondig en brengen alle schades en gebreken gedetailleerd in kaart.
De basis voor aanbestedingen en scenarioberekeningen
De inventarisatie levert waardevolle data op voor de calculatie en werkvoorbereiding van onderhoudsprojecten. Dat biedt duidelijkheid bij aanbestedingen en offerteaanvragen. Daarnaast kunnen we op verzoek scenarioberekeningen opstellen. Deze helpen om bij projecten de juist beslissingen te nemen die passen binnen het budget en de planning.
Onze inventarisatie in 5 stappen
Om tot een goede inventarisatie te komen, doorloopt de Technisch Adviseur van Repair Care de volgende vijf stappen:
In de intake achterhalen we de specifieke vraag en bespreken we de wensen. Inventariseren we alleen de houtschades? Of komen daar aanvullende zaken bij? Denk aan beglazing, ventilatieroosters en hang- en sluitwerk. Op basis hiervan bekijken we wat financieel en technisch de beste oplossing is en stellen we een offerte op. Ook stemmen we bij moeilijk bereikbare gevels de mogelijkheden af voor het benaderen van het geveltimmerwerk.
Wanneer de offerte is goedgekeurd, bereiden we de opdracht voor. We voeren voorbereidend tekenwerk uit en plannen de uitvoering van de inventarisatie. We vragen je om de bewoners zelf schriftelijk te informeren over onze komst.
Op de afgesproken data voeren experts van Repair Care de inventarisatie uit. We gaan de kozijnen af die voor ons bereikbaar zijn. Alle bevindingen registreren we direct digitaal. Goed om te weten: we zorgen zelf voor de benodigde hulpmiddelen en vergunningen.
Alle bevindingen werken we uit in een rapport met overzichtelijke tekeningen. Hierin staan gedetailleerd de bevindingen per project, per adres en soms zelfs per kozijn. Op basis van deze bevindingen werken we adviezen uit, waarbij we uiteraard rekening houden met de specifieke klantvraag.
Tijdens een persoonlijk gesprek bespreken we alle resultaten en de adviezen. Ook geven we een indicatie van het benodigde budget en adviseren we over de richting van het vereiste opleidingsniveau voor de uitvoering van het houtherstel.
Voordelen van de inventarisatie
- Zekerheid op het vlak van budget en planning
- Maximale efficiency
- Minimale faalkosten
- Minimale overlast voor bewoners
Wat kun je verwachten van onze inventarisatie?
Na de inventarisatie ontvang je een uitgebreide rapportage met daarin de bevindingen per kozijn. Daarbij geven we advies over de herstelwerkzaamheden en leveren we input voor de begroting en scenariocalculatie. Vervolgens bespreken we eventuele vervolgstappen, zoals projectondersteuning tijdens de uitvoering en de keuze om het onderhoud door een van onze gecertificeerde onderhoudsbedrijven te laten uitvoeren.

Zij werken al met Repair Care




Kies ook voor een inventarisatie
De juiste beslissingen nemen die passen binnen het budget en de planning. Met onze gedetailleerde inventarisatie leg je de perfecte basis voor offerteaanvragen, aanbestedingen en onderhouds- en verduurzamingsprojecten.
Contact opnemen
We staan je graag te woord. Voor vragen of feedback over onze producten en/of diensten neem contact op via:

Carmen den Teuling
Medewerker Verkoop Binnendienst
Laat hier je bericht achter
"*" geeft vereiste velden aan